Nieuws & Blog

Nieuws & Blog

‘Leiderschap begint altijd met zelfkennis’

Wat een leuk artikel over (vrouwelijk) leiderschap, over het belang van therapie, coaching, mentoring, over kwaliteiten en valkuilen en over jezelf zijn in een leidinggevende functie.  Lees verder »
Wat een leuk artikel over (vrouwelijk) leiderschap, over het belang van therapie, coaching, mentoring, over kwaliteiten en valkuilen en over jezelf zijn in een leidinggevende functie.  Lees verder »
Wat een leuk artikel over (vrouwelijk) leiderschap, over het belang van therapie, coaching, mentoring, over kwaliteiten en valkuilen en over jezelf zijn in een leidinggevende functie.  Lees verder »

Wat een leuk artikel over (vrouwelijk) leiderschap, over het belang van therapie, coaching, mentoring, over kwaliteiten en valkuilen en over jezelf zijn in een leidinggevende functie. 

mirrorman

Onze leerlingen en studenten vormen onze spiegel. Durf jij daarin te kijken?

Wil je je als professional ontwikkelen is het essentieel om naar je eigen persoonlijkheid te kijken en jezelf vragen te stellen als: wat leef ik mijn kinderen / studenten ... Lees verder »
Wil je je als professional ontwikkelen is het essentieel om naar je eigen persoonlijkheid te kijken en jezelf vragen te stellen als: wat leef ik mijn kinderen / studenten voor? Welke spiegel bied ik hen aan? Wil ik hen ... Lees verder »
Wil je je als professional ontwikkelen is het essentieel om naar je eigen persoonlijkheid te kijken en jezelf vragen te stellen als: wat leef ik mijn kinderen / studenten voor? Welke spiegel bied ik hen aan? Wil ik hen iets leren, hoe zit het met mijn eigen leren? Zo ... Lees verder »

Wil je je als professional ontwikkelen is het essentieel om naar je eigen persoonlijkheid te kijken en jezelf vragen te stellen als: wat leef ik mijn kinderen / studenten voor? Welke spiegel bied ik hen aan? Wil ik hen iets leren, hoe zit het met mijn eigen leren? Zo worden onze leerlingen en studenten onze spiegel. Durf jij daarin te kijken?

staking

Er was wat aan de hand in onderwijsland!

Waar op een ‘normale’ dag rond 8.15 uur schoolpleinen volstromen en schooldeuren open gaan bleef het op 27 juni stil. 90 procent van de basisscholen hield in het eerste ... Lees verder »
Waar op een ‘normale’ dag rond 8.15 uur schoolpleinen volstromen en schooldeuren open gaan bleef het op 27 juni stil. 90 procent van de basisscholen hield in het eerste uur zijn deuren gesloten. De hoge werkdruk in het onderwijs ... Lees verder »
Waar op een ‘normale’ dag rond 8.15 uur schoolpleinen volstromen en schooldeuren open gaan bleef het op 27 juni stil. 90 procent van de basisscholen hield in het eerste uur zijn deuren gesloten. De hoge werkdruk in het onderwijs was het belangrijkste waartegen de leerkrachten afgelopen week te hoop ... Lees verder »

Waar op een ‘normale’ dag rond 8.15 uur schoolpleinen volstromen en schooldeuren open gaan bleef het op 27 juni stil. 90 procent van de basisscholen hield in het eerste uur zijn deuren gesloten. De hoge werkdruk in het onderwijs was het belangrijkste waartegen de leerkrachten afgelopen week te hoop liepen tijdens hun actie.

Leer te denken

Maak het verschil als docent

Het is de motivatie voor veel leraren: dat je een verschil maakt. Dat je in het leven van een leerling iets wezenlijks kunt betekenen. Door je jezelf bewust te ... Lees verder »
Het is de motivatie voor veel leraren: dat je een verschil maakt. Dat je in het leven van een leerling iets wezenlijks kunt betekenen. Door je jezelf bewust te worden van je eigen handelen, door inzichten over jezelf op ... Lees verder »
Het is de motivatie voor veel leraren: dat je een verschil maakt. Dat je in het leven van een leerling iets wezenlijks kunt betekenen. Door je jezelf bewust te worden van je eigen handelen, door inzichten over jezelf op te doen en door bereid te zijn te reflecteren kan ... Lees verder »

Het is de motivatie voor veel leraren: dat je een verschil maakt. Dat je in het leven van een leerling iets wezenlijks kunt betekenen. Door je jezelf bewust te worden van je eigen handelen, door inzichten over jezelf op te doen en door bereid te zijn te reflecteren kan ook jij die leerkracht zijn die het verschil maakt!

Leer kinderen verbinding, wederzijds respect, vriendschap en zelfreflectie

Een Japanse basisschoolonderwijzer bereidt zijn leerlingen voor op de Echte Wereld. Niet door de nadruk op ‘van je afbijten’ of ‘je mannetje staan’ te leggen, maar juist door luisteren, ... Lees verder »
Een Japanse basisschoolonderwijzer bereidt zijn leerlingen voor op de Echte Wereld. Niet door de nadruk op ‘van je afbijten’ of ‘je mannetje staan’ te leggen, maar juist door luisteren, delen en verbinden. Niet door tegen problemen te vechten, maar ... Lees verder »
Een Japanse basisschoolonderwijzer bereidt zijn leerlingen voor op de Echte Wereld. Niet door de nadruk op ‘van je afbijten’ of ‘je mannetje staan’ te leggen, maar juist door luisteren, delen en verbinden. Niet door tegen problemen te vechten, maar door ze te accepteren voor wat ze zijn. Lees verder »

Een Japanse basisschoolonderwijzer bereidt zijn leerlingen voor op de Echte Wereld. Niet door de nadruk op ‘van je afbijten’ of ‘je mannetje staan’ te leggen, maar juist door luisteren, delen en verbinden. Niet door tegen problemen te vechten, maar door ze te accepteren voor wat ze zijn.